Menu

Wat maakt online B2B marketing zo speciaal

By Edwin Duys | online marketing b2b

B2B marketing is gewoon heel leuk

De behoefte aan de ervaren data gedreven marketeer in online marketing B2B neemt toe. Het is de marketeer die op basis van zijn ervaring en kennis samenhang weet te creëren in het toepassen van de vele online marketingmogelijkheden en inzet van de juiste middelen. Dit alles vanuit een heldere strategie en een scherpe focus op wat hij of zij wilt bereiken.

Dat klinkt mooi, maar wat betekent dit?

Lees verder

De Social Company: een echte winkelier reageert

By Edwin Duys | social media cases

Boek Petra de Boevere, hoe winkel en social media elkaar versterken

Het idee: een winkel met bediening lijkt sterk op het ideaal van een digitale "social company". Wat doe je als je zoiets beweert? Je kijkt of het klopt, bespreekt het met een paar andere online marketeers/social media gebruiker. Als die positief reageren zet je het op je blog.

Maar er wordt al teveel beweerd en geschreven. Of dit klopt in de praktijk - of het werkt, dat is pas interessant!

Lees verder

De kracht van de metafoor

By Edwin Duys | social media cases

Beleving in de winkel en op social media versterken elkaar

Ik hou van metaforen. 
Het is bijna een automatisme nu: iemand vraagt mij een moeilijk idee uit te leggen en ik bedenk een metafoor.

Zo ook met sociale media: mensen bleven maar twijfelen wat het was. Ze bleven het moeilijk vinden: "hoe pas je het toe in bedrijven?", "Waarom al die nadruk op dialoog en delen?", "Wat is het meer dan kletsen en roddelen?".

Lees verder

Transparantie en reputatie winkels inspiratie sociale media

By Edwin Duys | social media cases

Winkel als inspiratie voor sociale media

Ik denk dat gewone winkels met veel bediening goede inspiratie bieden voor social companies. Zoals ik al eerder schreef denk ik aan de volgende eigenschappen:

  1. Het bedrijf is transparant
  2. De goede reputatie is enorm belangrijk
  3. Werknemers zijn "empowered" en ambassadeurs

  4. Zij sporen klanten aan om te delen

  5. Zij zijn betrokken

  6. Ze houden klanten op de hoogte, ook na hun bezoek

  7. Hun klanten zien wie nog meer klanten zijn

  8. Zij erkennen goede klanten en fans

Lees verder

Alledaagse inspiratie voor de social company

By Edwin Duys | social media cases

Inspiratie voor sociale media: de winkel

Zoek je inspiratie voor social media voor je bedrijf? – ik kan je helpen. Gratis - talloze voorbeelden, werkend en bewezen in de praktijk. Ze bestaan al jaren en het mooiste: je kent ze.

Ik vind dat er te verheven wordt gesproken en geschreven over social companies. Ik kan mij vergissen, maar bij sommige teksten heb ik de neiging om kaarsen en wierook aan te steken. Dat zie ik de meeste bedrijven niet doen. Dus ging ik op zoek naar voorbeelden uit het normale leven.

Lees verder

Red de winkel met beleving en social media

By Edwin Duys | social media voordelen

Beleving in de winkel en op social media versterken elkaar

Het was een vrijdagavond voor Kerst. Het was koud, ik had honger en ik moest nog kerstinkopen doen voor mijn gezin. En ik reed over de A27 naar huis. Een kennis had het gehad over hoe leuk Baarn wel was: klein en gezellig. Aan de andere kant lag Hilversum – wat zou ik doen?

Maar ik twijfelde: een stad op goed geluk inrijden – of in het comfort van je eigen huis heerlijk eten en daarna met een glas wijn online de beste cadeaus kopen? Een herkenbaar dilemma: dus reed ik snel door naar huis.

Maar als iedereen doet als ik, dan is het snel gedaan met de winkels en het kloppende hart van veel steden. Geen prettig vooruitzicht.

Lees verder

Social Media: geen zorgen, we kennen het al 300 jaar

By Edwin Duys | social media trends

Social media: niets nieuws onder de zon, we kennen het al 300 jaar

Als je je overweldigd voelt door social media: je bent niet de eerste.
Een lawine van nieuwe communicatie media vormde een grote uitdaging voor Europeanen in de 17e en 18e eeuw.

Deze periode kan ons daarom helpen: niet alles is zo nieuw. Alleen is het wat weggezakt in onze herinnering. Daarom een kleine opfrisser, die niet alleen onze huidige problemen met social media relativeren - ook biedt het inzicht in welke ontwikkelingen we nog kunnen verwachten in onze nabije toekomst.

Lees verder

Mond tot mond reclame helpt Social Media

By Edwin Duys | social media voordelen

Mond-tot-reclame en social media

De acceptatie van social media gaat nog altijd niet zonder slag of stoot. Een vraag als de investering qua tijd en kosten versus het resultaat blijf immer aanwezig. Maar, social media raakt ook andere zachte factoren binnen een bedrijf, zoals klantgerichtheid, open en transparante communicatie, betrokkenheid medewerkers.

Kortom, er blijven struikelblokken bestaan, en dat is zonde. In dit artikel beschrijf ik onze benadering van dit probleem.

Lees verder