Menu

De Social Company: een echte winkelier reageert

By Edwin Duys | social media cases

Boek Petra de Boevere, hoe winkel en social media elkaar versterken

Het idee: een winkel met bediening lijkt sterk op het ideaal van een digitale "social company". Wat doe je als je zoiets beweert? Je kijkt of het klopt, bespreekt het met een paar andere online marketeers/social media gebruiker. Als die positief reageren zet je het op je blog.

Maar er wordt al teveel beweerd en geschreven. Of dit klopt in de praktijk - of het werkt, dat is pas interessant!

More...

Extra leuk is het als je hiervan bevestiging van een echte winkelier krijgt. Vooral als dit een bijzonder iemand is, die:

  1. Een eigen winkel heeft
  2. En binnen sociale media veel weet, doet en voor elkaar krijgt
  3. En die binnenkort haar tweede boek hierover het licht laat schijnen

Vanzelfsprekend hebben we het hier over Petra de Boevere (aka "Het slijterijmeisje").

‚ÄčIn Twitter gesprek met Petra de Boevere

Vorige week zaterdag stuurde ik een foto van haar eerste boek, dat ik net had gekocht. Vervolgens spraken we over de metafoor van de winkel als social company. Petra reageerde:

In mijn tweede boek werk ik dat nog wat verder uit. Ook bij mij valt het kwartje soms laat. Ineens snapte ik waarom mij dit zo goed lag

Dit was het gesprek:


Meer inspiratie? Blijf op de hoogte via onze e-mail nieuwsbrief