Profile based marketing

Real-time een klantprofiel ontwikkelen en gebruiken

Wat als u van elke bezoeker een klantprofiel altijd tot uw beschikking heeft? En dat dit beschikbaar is binnen alle kanalen? Dan heeft u een groter bereik en meer segmentatiemogelijkheden. En tenslotte kunt u uw communicatie gedurende de interactie met uw bezoeker direct aanpassen: de ultieme vorm van personalisatie. 

Wat is er voor nodig

Bezoekers leren kennen, zelfs als deze nog anoniem zijn

Alle interacties die een (mogelijke) klant met uw bedrijf heeft wilt u vastgelegd hebben in één centraal klantprofiel. Of dat nu via uw website, mobiele app, email of sociale media is, dat zou niet uit moeten maken. Dat levert u inzichten op in interesses en voorkeuren.

Klantprofiel dynamisch verrijken

Is de bezoeker met dit klantprofiel al bij u bekend? Een geautomatiseerde koppeling met andere bronnen van klantgegevens moet zorgen voor het matchen en continue verrijken van dit klantprofiel. Denk bijvoorbeeld aan uw CRM systeem. ​

Klantprofiel gebruiken: personaliseren 

Real-time personaliseren via uw website, email, sociale media en mobiele apps wordt nu mogelijk. Wat zijn de meest waardevolle segmenten? Hoe kan ik bij de eerstkomende interactie vaststellen tot welk segment deze klant behoort? Welke boodschap wil ik op dat moment communiceren? In welke vorm en hoe? En wat moet de vervolgactie zijn? 

Een klantprofiel opbouwen en real-time gebruiken vraagt om nieuwe werkwijzen en vaardigheden van uw medewerkers.

Wat wij voor u kunnen betekenen

INSPIRATIEWORKSHOP PROFILE BASED MARKETING

Wij hebben veel praktijkvoorbeelden hoe een klantprofiel wordt opbouwt, continue verrijkt wordt en hoe deze real-time wordt gebruikt. Hierdoor krijgt u een goed beeld van zowel de mogelijkheden als de voorwaarden om hier succesvol in te worden. Vervolgens kunt u toetsen of dit aansluit bij uw eigen behoeften en krijgt inzicht in de mogelijke consequenties voor uw bedrijf.

ONTWERPEN VAN EEN KLANTPROFIEL

Wij kunnen u helpen om een klantprofiel te ontwerpen. Samen met u bepalen we welke gegevens binnen een klantprofiel voor u relevant zijn, wat de samenhang tussen deze gegevens is en hoe we deze gegevens kunnen verzamelen. Als resultaat kunt u een gedetailleerd data model verwachten.


Daarnaast ontwerpen wij de processen die er voor moeten zorgen dat bij elk interactie een nieuw klantprofiel gecreëerd of een bestaand klantprofiel ge-update wordt.


Tenslotte specificeren wij de koppelingen die nodig zijn om een klantprofiel continue te verrijken met gegevens uit andere bronnen zoals bijvoorbeeld uw email marketing of CRM systeem.

PROFILE BASED MARKETING TECHNOLOGIE

Het opbouwen, verrijken en gebruiken van klantprofielen voor segmentatie en real-time personalisatie stelt behoorlijk wat eisen aan marketingtechnologie. In het technologielandschap hebben we het hier over Customer Data Platforms. Wij begeleiden u bij de selectie, configuratie en implementatie hiervan. 


Tevens zijn wij partner van GX Software en adviseren wij over de mogelijkheden van Blueconic als Customer Data Platform. Ook begeleiden wij onze klanten bij de implementatie hiervan.

PROFILE BASED MARKETING CAMPAGNES

Heeft u moeite om uit die brei van alle profieldata nieuwe, waardevolle segmenten te vinden voor slimmere targeting en personalisatie? Wij helpen u met de analyses. En zijn de segmenten eenmaal bekend, dan kunnen we u ondersteunen bij de ontwikkeling van profile based campagnes.